2 Aralık 2019 Pazartesi

Düşümde gördüğüm söğüt ağacı
Yapraklarını gözlerime döktü
Gövdesinin ihtişamı
Ölümün soğukluğu kadardı
Dik bir yokuştan yuvarlanan
Cevizler kesti yolumu
Elleri cebinde, serkeş
Bir sincap geçti yanımızdan
Cevizlere nazar etmeksizin.
Beni fark edince aniden durup
Gözlerime dikti gözlerini
Söğüt ağacının gözlerine dikti gözlerini.
Ben yoktum orada
Cevizler kadar yoktum
Ölmüş bir söğüt ağacı
Elleri cebinde bir sincap
Birbirlerine bakıyorlardı
Birbirleriyle konuşuyorlardı
Söğüdün gözleri gözlerimde doldu
Hayır ağlamıyorlardı.

Bense yoktum orada
Gözlerim vardı yalnız
İçinde söğüdün yaprakları
Yüzünde söğüdün yaraları
Cevizler kadar yoktum ben

Anladım.
Ölü bir söğüdü
benden daha çok var kılan
Sincabın kendisi değil
Söğüde duyduğu muhabbetti.
Bildim.
Elleri cebinde, serkeş bir sincabın
benden daha canlı olmasının sebebi
Söğüdün gözlerindeydi.
Bir muhabbetle can bulacak varlığımın yakarışını
Duydum.

Düşümde gördüğüm söğüt ağacı
Yapraklarını gözlerime döktüğünde
Ve elleri cebinde, serkeş bir sincabın
gözleri gözlerime değdiğinde
Ben orada yoktum
Cevizler kadar yoktum.

1 yorum: