5 Ağustos 2019 Pazartesi

Sesimi duyuramıyorum.
‪Kafamı kuma gömdüm.
‪Tanıdık bir tadı var
‪ağzıma dolan kumların
‪evet şimdi hatırladım
‪yıllar var ki ağzımda
‪yarım kalmış bir haykırışın
‪tadını taşırım.
‪Uyumadan evvel tüm ışıkları kapamak gibi
‪insanın kafasını kuma gömmesi.
‪Kalabalığı gözünün önünden kovmak,
‪kafasının içinden değil.

‪Rüyamda gördüğüm can
‪yüzünü yüzümden öteye çevirince
‪yüzümü yüz parçaya ayırıp
‪kumların arasına serptim.
‪Yüzünü yerden kaldıramasın diye
‪her parçayı bir kum tanesine iliştirdim,
‪çözülen bağlarıyla dizlerimin.

‪Başımı ilk kez, bir katrenin özleminden kaçmak için
‪Bir deryayı, suçlu hissetmesin diye kucaklamak için
‪Kuma gömmüştüm.

‪Deryada boğulduğum gece çölde yalnızdım.
‪Sureti meçhul bir sesi kendime arkadaş bellemiştim
‪fakat yine de yalnızdım.
‪Ben yalnız olduğumu
‪o sesin
‪deryada batarken ayağıma bağlı taş olduğunu
‪fark ettiğimde anladım.
‪Farkındalığın acısı sudan önce kesti nefesimi.
‪Kafamı kuma gömdüm sonra.
‪İnsan çölde kimi görse dost diye umut ediyor.
‪İnsan yalnız kafasını kuma gömdüğünde mutlu oluyor.

‪Yüz parçaya bölünmüş yüzümün tek bir parçasının dahi sesi çıkmıyor.
‪Zaten hep böyleydi.
‪Yetiremezdim sesimi.
‪Kimse duymaz, dinlemezdi.
‪Bir işe yaramadıklarını görünce
‪Ses tellerimi koparıp birbirine bağladım,
‪uzunca bir ip yaptım.
‪Çocuklar tuttu ellerimi,
‪çocuklar atladı üzerimden,
‪yalnız çocuklar dinledi dikkatle beni.
‪Sesim nefesine kavuştu

‪Bileklerimdeyse geçen yazın kokusu
‪Ve bileklerimin kendilerinden geçmek korkusu.
‪Çünkü bileklerinden çekilir canı insanın
‪Başımı kuma gömmezden evvel hep bunu duyarım.

‪Yarım kalmış bir haykırışın tadıyla aynı buradaki kumların tadı. 
‪Demek bu topraklarda söylenmemiş çok söz kalmış.
‪Demek bu topraklarda çok dil kesilmiş,
‪çok gönül incinmiş.
‪Demek bu topraklarda çok insan kafasını kuma gömmüş.
‪Demek bu topraklarda herkes mutluymuş.
‪Ne güzel o halde.
‪Dur
‪Güzel mi dedin.
‪Kum etkisini göstermeye başladı.
‪Güzeeel.

‪Yeni bir yara büyüyor şimdi gözlerimde.
‪Parmaklarım bağımsızlığını ilan etti.
‪Mutluluğa teslim olmadan evvel kuma yazılı birkaç kelime.
‪Zihnimden silenecek kumdan önce.
‪Bir kelime ancak.
‪Bir çağrı
‪Bir yakarış:
‪Katre...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder